Etykiety

czwartek, 31 lipca 2014

Bulimia - co to jest

Co to jest bulimia?


Żarłoczność psychiczna, częściej nazywana bulimią, to rodzaj zaburzenia odżywiania. Osoba z bulimią zjada dużo jedzenia w krótkim czasie (objada się), a następnie stara się pozbyć przyrostu wagi poprzez pozbycie się żywności (przeczyszcza się). Przeczyszczanie może być wykonane poprzez:


  • Zmuszanie się do wymiotów
  • Branie leków przeczyszczających (tabletki lub płyny, które przyspieszają przepływ żywności przez ciało i prowadzą do szybkiego wypróżniania)

Osoba z bulimią czuje, że nie potrafi zapanować nad ilością spożywanego jedzenia. Osoby z bulimią mogą również dużo ćwiczyć, jeść bardzo mało albo wcale lub brać często tabletki moczopędne, które zapobiegną przyrostowi masy ciała.

W przeciwieństwie do anoreksji, osoby cierpiące na bulimię mogą mieścić się w normach wagi względem wieku. Ale tak samo jak ludzie z anoreksją, tak i z bulimią:

  • Boja się przybrania na wadze
  • Chcą rozpaczliwie schudnąć
  • Są bardzo niezadowoleni z rozmiaru i kształtu swojego ciała

Historia bulimii u Kasi


Minęło już 10 lat od kiedy zachorowałam na bulimię. Zawsze martwiłam się swoją wagą i tym jak wyglądam. Uważałam, że wyglądałam grubo, bez względu na to co pokazywała skala wagi lub co mówili inni z mojego otoczenia. Ale nigdy nie wywoływałam u siebie wymiotów... do czasu aż skończyłam studia. Byłam zestresowana po ukończeniu studiów. Czułam się przytłoczona przez moją nową pracę, a dzięki jedzeniu miałam wrażenie, że odzyskałam kontrolę nad swoim życiem. Czasami jadłam dużo różnego jedzenia, a potem wywoływałam u siebie wymioty. Innym razem wymiotowałam po zwykłym obiedzie. W tamtym czasie wydawało mi się, że jest to jedyny sposób w jaki mogę sobie radzić ze stresem. Na szczęście uzyskałam pomoc od lekarza, po tym jak mój przyjaciel porozmawiał ze mną o moim problemie. Musiałam ciężko pracować, ale teraz już czuje się lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz