Etykiety

wtorek, 29 lipca 2014

Anoreksja - co to jest

Co to jest anoreksja?


Osoba z jadłowstrętem psychicznym, często nazywanym anoreksją, odczuwa wielki strach przed przybraniem na wadze. Chory na anoreksję dużo myśli o jedzeniu i ogranicza ilości spożywanych pokarmów, nawet jeśli jest już zbyt chudy. Anoreksja to coś więcej niż tylko problemy z jedzeniem. Jest to również sposób na użycie żywności i głodu w celu poczucia większej kontroli nad życiem, a także by załagodzić napięcie, złość i niepokój. Większość osób z anoreksją to kobiety. Osoby z anoreksją mają:


  • Mały ciężar ciała jak na swój wzrost
  • Opory przed utrzymaniem prawidłowej wagi
  • Intensywny lęk przed przybraniem na wadze
  • Uczucie, że są grube mimo, że są bardzo chude
  • Przerwy w miesiączkowaniu, nawet 3 okresy z rzędu (dotyczy dziewczyn/kobiet, które rozpoczęły miesiączkowanie)

Historia anoreksji u Joanny


6 miesięcy temu zdałam sobie sprawę, że moja córka Joanna ma zaburzenie odżywiania. Zawsze była wybredna, ale zauważyłam, że zaczęła rozgrzebywać jedzenie po talerzu. Nigdy też nie zjadała dużych posiłków. Ćwiczyła każdego dnia - nawet wtedy, gdy była chora. A chorowała często. Zrobiła się bardzo chuda i blada. Rozrzedziły jej się włosy. Zaczęła być również markotna i zdawała się być stale smutna. Myślałam, że to normalne zachowanie u nastolatek. Raz złożyłam wszystkie te oznaki razem i porozmawiałam z Joanną o anoreksji. Zaprzeczała, że ma jakikolwiek problem. Jednak wiedziałam, że potrzebuje pomocy. Zabrałam ją do naszego lekarza, który zalecił umieszczenie Joanny w szpitalu. Leczenie pomogło mojej córce powrócić do normalnej wagi. To były ciężkie chwile dla wszystkich, ale Joanna jest już z powrotem w domu. Nadal widuje się z lekarzem i może przez pewien czas potrzebować pomocy. Jednakże ma się już znacznie lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz